30 juli 2020

Andi Owen, Herman Miller President en Chief Executive Officer, heeft onlangs de CEO Action for Diversity and Inclusion™ (CEO Action) belofte ondertekend, waarbij hij zich aansluit bij meer dan 1100 andere leidinggevenden in 85 sectoren die zich inzetten voor het bevorderen van diversiteit en inclusiedoelstellingen.

Het bedrijf heeft ook een reeks toezeggingen gedaan met betrekking tot diversiteit, gelijkheid en inclusie op drie belangrijke gebieden: bedrijf, industrie en gemeenschappen.

"We hebben altijd geloofd in de kracht van diversiteit en streven ernaar een inclusieve gemeenschap te zijn bij Herman Miller. Nu raciale ongelijkheden en sociale rechtvaardigheid in de samenleving en bedrijven over de hele wereld in de belangstelling komen te staan, hebben we goed gekeken naar hoe we onze overtuigingen over diversiteit, gelijkheid en inclusie in de praktijk brengen”, aldus Owen. “De CEO Action belofte, samen met onze reeks bedrijfsverplichtingen, zal ons vooruit helpen op ons traject naar positieve verandering.”

De CEO Action belofte draait om vier verbintenissen: het cultiveren van vertrouwende werkplekken; het implementeren en/of uitbreiden van opleiding omtrent onbewuste vooroordelen; het delen van beste - en onsuccesvolle - praktijken; en het creëren en delen van strategische inclusie- en diversiteitsplannen met de raad van bestuur (of gelijkwaardige bestuursorganen). De coalitie is de grootste CEO-gedreven inspanning van de bedrijfswereld om diversiteit en inclusie op de werkplek te bevorderen.

Herman Miller heeft al vorderingen geboekt op het gebied van deze belangrijkste toezeggingscategorieën. Met steun en betrokkenheid van de raad van bestuur zal Herman Miller deze verplichtingen gebruiken om meer divers, rechtvaardig en inclusief te worden.

Het bedrijf heeft onlangs een interne online educatieve serie van 12 weken voor zijn medewerkers geïntroduceerd, genaamd This Is the LENS: Redesigning Our Future through Listening, Empowering Narratives, and Speaking Up. Het doel van deze serie is een kans te bieden om de dialoog aan te gaan over raciale onrechtvaardigheden, elkaar te onderwijzen, vragen te stellen, nieuwe inzichten te werven en zich te ontwikkelen door te groeien.

Het bedrijf heeft onlangs ook aangekondigd dat vanaf 3 november 2020, de dag van de Amerikaanse verkiezingen, een betaalde vakantiedag van het bedrijf zal zijn voor zijn in de VS gevestigde medewerkers. Buiten de VS zal deze dag worden erkend als een wereldwijde dag ten dienste van de gemeenschap. Deze beslissing stelt zijn medewerkers in staat om hun stem te laten horen voor datgene waarin ze geloven en hun stem te gebruiken om verandering teweeg te brengen door te stemmen.

"We werken aan het creëren van een rechtvaardige omgeving die meer kansen schept voor de zwarte gemeenschap en andere ondervertegenwoordigde groepen", vervolgde Owen. "Deze toezeggingen zullen ons vooruit helpen bij het opnieuw vormgeven van onze toekomst.”

Perscontact: media_relations@hermanmiller.com

Over Herman Miller
Herman Miller is een wereldwijd erkende leverancier van meubels en gerelateerde technologieën en diensten.  Sinds de oprichting in 1905 vertrouwt het bedrijf op innovatief design om mensen in staat te stellen fantastische dingen te kunnen doen. De wereldleider op gebied van design is uitgegroeid tot de Herman Miller Group, een merkenfamilie die samen een verscheidenheid aan producten aanbiedt voor omgevingen waar mensen wonen, leren, werken en revalideren. Merken binnen ons productaanbod zijn onder andere Colebrook Bosson Saunders, Design Within Reach, Geiger, HAY, Maars Living Walls, Maharam, naughtone, Nemschoff en Herman Miller. Voor meer informatie gaat u naar www.hermanmiller.com/about-us